Gepubliceerd: 26 juli 2022
IntermeZZo in Zwolle, centrum voor leven met en na kanker bestaat ruim 12 jaar en groeit gestaag. Het aantal gasten, mensen met kanker en hun naasten, neemt toe. Het activiteitenprogramma is zeer uitgebreid. Daarom is er uitbreiding nodig van het vrijwilligersteam van gastvrouwen en gastheren. Iets voor jou? Lees en overweeg! Voel je je aangesproken, neem dan contact op met manager Corine den Hollander, (088) 624 6088.
Initiator en manager van IntermeZZo, Corine den Hollander, legt uit: ”Onze vrijwilligers vormen het hart van de organisatie waar jaarlijks zo’n 5.000 bezoeken van mensen met kanker en hun naasten plaatsvinden. De ziekte kanker en de behandeling daartegen, heeft veel impact op het leven van degene die het treft. IntermeZZo biedt ondersteuning vanaf het moment van diagnose, zo lang iemand het nodig heeft en zo kort als het kan. Doel is dat degene met kanker voldoende steun krijgt om zelf de regie op het leven te hervatten. Gastvrouwen en gastheren ontvangen de bezoeker, voeren gesprekken en kijken samen met de gast welke activiteit aansluit bij wat iemand nodig heeft om het leven dat door kanker zo verandert, zelf vorm te geven. Dat gaat verder dan een kopje koffie inschenken, wat er natuurlijk ook bij hoort. Vrijwilligers zijn gastvrij, empathisch en houden ervan met mensen om te gaan. Onze fijne locatie houden we met elkaar netjes.”
“We zoeken mensen vanaf ongeveer 35 jaar tot en met jong gepensioneerden die zich minimaal één dagdeel kunnen inzetten. Onze gasten komen vanuit een wijde regio; vaak zijn zij patiënt bij Isala Oncologisch centrum. Ook onze vrijwilligers komen uit Zwolle en van (ver) daarbuiten.
Wat we vragen is dat onze vrijwilligers de visie van IntermeZZo onderschrijven. Daarom bevelen we aan onze website eens goed te bekijken: www.intermezzo-zwolle.nl Hier staat de kern van waar IntermeZZo voor staat, beschreven. IntermeZZo heeft een nauwe samenwerking met Isala, een breed aanbod voor de gasten en een stevig vrijwilligersteam. Landelijk zijn we dan ook een voorbeeldhuis, aldus KWF en brancheorganisatie IPSO.
Nieuwe teamleden krijgen een IPSO-gecertificeerde basisopleiding: gedegen trainingen in gespreksvoering. We bieden voor het hele team voortdurend scholingsmogelijkheden. We gaan uit van talentwaardering, zodat iemand zich in de rol van gastvrouw of gastheer kan ontplooien. Werk- en levenservaring zijn belangrijk in de omgang met onze gasten.